Bli kund hos Visida - frågor och svar
Kostar det något att bli kund?
Nej. Du betalar ingenting för att ha ett avtal med oss. Du debiteras enbart för tjänster du beställer eller ärenden vi handlägger åt dig.
Varför ska vi skriva avtal?
För att reglera frågor som sekretess, GDPR och faktura- och avbokningsregler. Då säkerställer vi också att Visida har rätt kontaktuppgifter till företaget om vi behöver nå er.
Hur sker en beställning?
Antingen ringer man vår växel 0920-22 91 00 eller mailar till [email protected]. Det är samma kontaktuppgifter oavsett vilken ort ärendet gäller. Det går även bra att kontakta någon av anställda direkt, våra mailadresser och telefonnummer finns under kontakt.
Kan man komma till Visida som privatperson?
Ja. De vanligaste ärendena vi gör till privatpersoner är olika former av intyg, men det förekommer även andra typer av beställningar. För privatpersoner utför vi endast uppdrag på våra kontor i Luleå och Boden.
Privatpersoner betalar med swish direkt på plats innan uppdraget utförs om inte annat avtalats innan.
Privatpersoner betalar med swish direkt på plats innan uppdraget utförs om inte annat avtalats innan.
Hur betalar man?
De flesta av våra kunder betalar med faktura. Vi mailar gärna fakturorna men det går även bra att skicka med vanlig post, via Inexchange eller betala med swish. Dyker det upp några frågor angående fakturor eller betalning kontakta oss så hjälper vi er, 0920-22 91 00 eller [email protected]
Var finns Visida?
Vi är en lokal företagshälsovård som har kontor i Luleå och Boden och som främst utför uppdrag inom fyrkantenområdet. En del av våra företag har filialer på andra orter och har man många anställda på en annan ort kan vi ibland utföra uppdrag på andra orter. Möjligheten till det fastslås i så fall vid beställningen. Restidsersättning eller andra merkostnader för t ex boende och transportmedel faktureras. Läkarbedömningar utförs endast i Visidas lokaler i Luleå.
Hur sker bokningar och kallelser till hälsokontroller
Vi kommer gemensamt fram till när under kalenderåret som era anställda kommer att kallas för hälsokontroll. När tiden närmar sig skickar en av våra sjuksköterskor så många tider som ni behöver till er kontaktperson. Tiderna kan ni själva fördela bland de anställda och återkoppla till oss vem som kommer på vilken tid. Sker bokningar av hälsokontroller på det här sättet tar vi inte ut någon administrationsavgift. Behöver tider bokas om eller ändras i den omfattningen att det skapar merarbete för oss faktureras en administrationsavgift.
Inga sms-påminnelser skickas för hälsokontroller om inte kunden uttryckligen begärt det, tiden det tar för oss att ordna det faktureras i så fall separat som administrationsavgift.
Inga sms-påminnelser skickas för hälsokontroller om inte kunden uttryckligen begärt det, tiden det tar för oss att ordna det faktureras i så fall separat som administrationsavgift.
Får vi någon återkoppling efter att våra hälsokontroller är utförda?
Visidas ambition är att alltid återkoppla till beställaren efter att ett uppdrag är slutfört, hälsokontroller är inget undantag. Detta sker dock till stor del på gruppnivå pga sekretess. Medicinska kontroller och tjänstbarhetsintyg återkopplas dock alltid till beställaren på individnivå enligt rådande lagstiftning
Hur arbetar Visida med sina kunder?
Visida har som målsättning att lära känna varje företag och deras behov för att kunna skapa ett mervärde för företaget. Vi vill hjälpa företag att må bra och vi anser att det bästa sättet att uppnå det är att ha en kontinuerlig dialog. De åtgärdsförslag vi ibland föreslår handlar således inte bara om att vi ska sälja mer tjänster utan att vi ser ett behov hos en anställd, i en grupp eller i hela företaget.