Arbetsplatsprofil
Vet du som arbetsgivare hur dina medarbetare upplever sitt arbete?
Med hjälp av en Arbetsplatsprofil får du en överblick över hur medarbetarna upplever sin arbetssituation och vilka grupper/avdelningar som fungerar bra/mindre bra.
Arbetsplatsprofilen består av en enkät med 21 frågor som fokuserar på den enskilde medarbetarens arbetssituation, hur den egna arbetsgruppen fungerar, den närmaste chefens ledarskap samt fysisk arbetsmiljö. Enkäten är webbaserad och enkätsvaren, som är konfidentiella, sammanställs och ger en nulägesrapport för olika avdelningar/grupper inom organisationen. Rapporten visar vilka avdelningar som kan behöva stöd i det fortsatta arbetet med att utveckla ledarskap, arbetsformer, kommunikation och samarbete. Frågorna och svaren i en Arbetsplatsprofil kan även användas som underlag för samtal med varje medarbetare i de enskilda arbetsgrupperna, då skapas det möjlighet för de anställda att förtydliga och diskutera vad som fungerar bra/mindre bra i arbetssituationen. |